VÝCHODISKOVÁ SITUÁCIA
Počas pandémie narástol počet online objednávok v sklade klienta viac ako 8 násobne, čo spôsobilo úplný chaos vo všetkých vnútropodnikových procesoch.
RIEŠENIE
Náš interim manažér vyhodnotil situáciu v sklade a počas 3 mesačného projektu v ňom nastavil efektívne toky v oblastiach:
– spracovania objednávok zoradením pozícií do multiobjednávok, rozdelením typov objednávok a zavedenim pravidiel ich spracovania,
– merania KPIs: jasne, transparentne a rovnako pre všetkých,
– riadenia ľudí v sklade: cielenými motivačnými zložkami majú chuť robiť veci lepšie a hľadať nové riešenia,
– súťažami zase vniesol do práce hravosť, čo potešilo všetkých pracovníkov skladu,
– zaviedol pravidlá prestávok, čo zase potešilo vedúcich pracovníkov,
– definoval zodpovednosti nanovo reagujúc na aktuálnu situáciu,
– zaviedol štítkovanie a pickovanie ponovom, tak aby online biznis fičal, čo si najviac pochvaľujú pracovníci skladu, keďže im takto práca ide ľahko a rýchlo,
– čiarové kódy implementovali pod jeho vedením hravo, keďže s týmto mal bohaté skúsenosti a vychytané všetky muchy,
– čerešničkou na torte bolo prenastavenie regálov, paliet, vozíkov, PC a všetkých nástrojov tak, aby ušetril zamestnancom zbytočné kroky a pohyby a práca im šla „od ruky“,
– optimalizoval aj ďalšie procesy v časti logistiky a obchodu.